25 maj 2012

Altanfix

Hittade de här dynorna på Jysk till en billig penning. Tänkte att de skulle passa fint på vår altan ihop med det inköpta tyget till lilla soffan (se nedan).

Och så här blev det på plats. Nu återstår bara att måla bänkarna så att de också blir vita.

Och här är min lilla soffa som jag fyndade. Har tyvärr ingen före-bild men den var brun med ett blåblommigt tyg. Tycker att den blev bra mycket bättre så här :) Tyget är en textilvaxduk från Åhléns.

Den bit av vaxduken som blev över fick bli duk på det vita fina bordet.
Här är middagen uppdukad. Den första ute för detta år. Och inte vilken middag som helst utan palt. Köpte en påsmix vilket är perfekt när man är sugen på palt en vardag och inte har tid att skala och riva. Inte riktigt lika god som vanlig palt men den duger.
Med palt i magen gav jag mig ut på en träningsrunda. Gick faktiskt bättre än jag trott men det kanske berodde på att jag inte åt 4 st paltar utan nöjde mig med 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar