5 mars 2012

Köket

Bildern är inte så bra då färgerna inte återges på korrekt sätt men detta är iallafall gardinerna i köket. Hade satt upp några andra i stora fönstret men eftersom jag gärna ville matcha i det lilla fönstret så fick det bli nya. Eller nya och nya, det är ett gammalt tyg som legat i tyglådan sedan vi bodde på Morö backe. Då fick tyget agera panelgardiner men det fungerade ju lika bra som kappor så efter inköp av ringar så hängdes de alltså upp under helgen.
Det lilla fönstret ut mot vägen är ovanför diskbänken så man kan titta ut medan man står och diskar :)
Det större fönstret är ut mot vår uppfart. Det blev lite mer öppet med en kappa istället för panelgardiner som först sattes upp. Eftersom köket inte är så stort så tycker jag nog att det blev lite bättre så här. Dessutom älskar jag ju färgen :) och så matchar ju gardinerna den fina lampan från Koziol i röd plast som jag fyndade i Vilhelmina. Det som saknas nu är två fönsterlampor som ska sättas upp så fort sladdar och kontakter är fixade.

3 kommentarer:

  1. vad bra det blev!

    SvaraRadera
  2. Jättefint, härliga färger !!
    Mvh Monika G

    SvaraRadera
  3. Vilka snygga gardiner!
    Själv har jag fortfarande julgardinerna uppe i vardagsrummet, haha. Var dock och köpte tyg förra veckan, så jag ska sätta mig och sy nån kväll i veckan. Känns ju kanske lite sådär att ha röda gardiner som det står "God Jul" på när det faktiskt är mars ;)

    Nu ska jag ta och lägga in din blogg i Bloglovin! Har tänkt göra det flera gånger, men glömmer hela tiden bort det. Men nu så!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera