5 mars 2012

En till gardin

Veckan som gått har jag ju sytt en hel del gardiner. Bland annat så blev det denna till fönstret i trappen. Även här är färgerna lite märkliga. Väggen ser betydligt gulare ut än vad den är i verkligheten och tyger går i lite brunt, beige, svart och vitt.

Det här tyget är även det en restbit. Om jag inte minns fel så köpte jag det när jag sydde en amningskudde till syster Hanna för ca 5 år sedan. Men det fungerar ändå tycker jag, iallafall nu från början till vi har bestämt lite mer vilka färger vi vill ha överallt.

När jag skulle hänga upp gardinen hade vi ingen kort gardinstång så det blev till att införskaffa en ny och då var det ju tur att Jysk hade halva priset på gardintillbehör :)
I fönstret har jag ställt lite fint glas. Det är två små söta flaskor från sommarens loppisfynd, två vaser och en ljusstake som kommer från farmor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar