10 feb. 2012

Tygjakt


Letar efter ett tyg där mönstret går bra att ha åt "fel" håll. Detta tyg från Ohlssons tyger har jag tittat på tidigare. Det heter Dots on string och finns i ett flertal färger men tyvärr går det ju inte att vända på. Eller går och går men då blir prickarna på tråden vågrätta istället för lodrätta och jag vet inte riktigt om jag tycker att det blir lika snyggt. Anledning till att det måste gå att vända på är att jag behöver sy en kappa som är ca 3 meter bred då vi kommer att ha soffan framför vardagsrumsfönstret och jag inte tycker det är så snyggt med längder bakom soffan. Har även hittat detta tyg (Fancy burnout) som också föll mig i smaken men tyvärr är det ju ännu svårare att "vända":

Det kanske finns något annan plats för detta fina tyg där vissa delar är genomskinliga.

Prickar är ju alltid fint och det skulle ju passa "åt andra hållet" men jag tror inte att det är riktigt vad jag söker då vi kommer att ha prickigt i köket, mest troligt. Nora har också en prickig gardin så det känns som det kan bli lite för mycket men om inget annat tyg hittas så kanske det får bli detta som heter Sunrise i någon härlig kulör. Jag hade tänkt mig turkos men även andra tyger kan vara av intresse beroende på mönster osv. Nu ska jag fortsätta leta tyg på andra sidor. Ikea? Någon som har förslag på annan bra sida att titta på?

1 kommentar:

  1. Jag har skickat efter en hög tyger från Stoff @ Stil, jättemycket fint och billigt! Kolla in deras katalog på nätet för inspiration.

    SvaraRadera