19 maj 2011

Kvällsplugg

Kvällsplugg är väl standardläge för mig nu för tiden men jag brukar sitta vid köksbordet och inte i soffan. Men i kväll är jag gräsänka då maken har avslutningsfest för en kollega så jag passar på att ockupera soffan. Barnen sover sedan några timmar tillbaka och jag försöker alltså få något vettigt gjort. Det har gått tungt den senaste tiden och jag vet inte om det är för att man börjar se slutet på den här terminen eller om man helt enkelt är helt slut efter ett års dubbeljobb (eller i alla fall 175%). Mest troligt är det väl en kombination av båda. Nu är det som som sagt inte långt kvar så det är väl bara att bita ihop de få veckor som är kvar (egentligen bara två pluggveckor kvar men mest troligt får jag lägga lite mer tid då jag inte riktigt hunnit med allt). I mitten av juni är det skolavslutning så då är det bara lite (eller mycket) efterarbete och sedan blir det ett härligt sommarlov. Har nog aldrig längtat så mycket efter ledighet som nu! Vi tjuvstartar dock med en veckas ledighet i samband med Kristihimmelshelgen. En härlig timeout i denna lite hektiska tillvaro :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar