29 nov. 2010

Kompisbesök


Karl fick ett telefonsamtal av sin dagiskompis när vi stod och lagade middag. Han undrade om Karl ville komma hem till honom och leka. Först visste nog Karl inte riktigt vad han skulle svara eftersom det inte hänt så många gånger tidigare men när jag pratat med kompisens mamma så blev det bestämt att Karl skulle åka dit efter maten. Jag såg att Karl blev lite orolig och sa att jag kunde stanna med honom där men då sa han att han kunde vara där själv. Gissa om jag blev förvånad. Det har aldrig hänt! Så efter middagen skjutsade jag Karl till kompisen och så åkte jag och handlade under timmen som han var där. Det gick jättebra och de hade lekt med lego och bilbana. Nu är det bestämt att nästa gång så kommer kompisen hit. Imorgon tyckte de men vi tar det lite lugnt så det blir kanske någon dag senare i veckan eller nästa vecka. Jag är iallafall superstolt över min lilla kille som vågade. Han håller på att bli stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar