28 nov. 2010

Första advent



Idag tände vi första ljuset och vi har haft en skön dag med födelsedagsfika hos barnens bonuskusin Linus. Vi åkte ut till Skelleftehamn och fick både lunch och fika. Nora hade övat in födelsedagssången, ritat ett kort och sagt flera gånger att hon skulle ge Linus en kram men väl framme blev det för spännande för sång. Kort och kram lyckades iallafall. Det är inte lätt att vara två år och alldeles kär :-). I fredags var familjen Linder/Lundberg här, på födelsedagsfika, och Nora vågade knappt titta fram bakom benen på mig, än mindre sätta sig i soffan där Linus satt.

Ja, födelsedagsfika var det alltså här i fredags, eftersom jag fyllde år. Ulla och Nisse var också på besök. Det blev en bra födelsedag med gott fika, trevligt sällskap och en hel del presenter. På lördagen dök familjen Söderholm upp på besök. Tanken var att det skulle blivit en överraskning för mig men det fanns två personer som inte uppfattat det så jag fick reda på det under fredagen :-). Jag blev dock lika glad ändå och det var kul att de åkte upp en dag för bara min skull.

Nu är det söndagkväll och dags att sova för att orka ännu en arbetsvecka. Denna vecka ska allt pluggjobb sammanställas och göras klart eftersom det är dags för en Umeåvecka nästa vecka. Och så är det start för blingos stora REA på onsdag så det ska hinnas med en klädvisning också :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar