26 okt. 2010

TACK världens bästa syster x2!



Fannie följde med oss tillbaka från Umeå och har hjälpt mig med barnen och hemmet i två dagar nu när Micke är borta. Hon är helt enkelt bäst! Jag hade gjort en Att göra-lista på skoj med lite saker som jag behövde hjälp med och hade inte tänkt att hon skulle behöva göra allt. När jag kom hem från jobbet igår hade hon gjort allt och lite till. Förutom att städa, tvätta, vika tvätt, laga mat och fixa här hemma (i sällskap av en hostig Nora) så hann hon hämta Karl, handla med båda barnen och laga mat. Idag har hon bakat bröd och muffins och dammsugat, också i sällskap med Nora. De hann även med en tur in till stan. Och så hämtade hon Karl även idag och lagade sedan middag innan hon åkte hem. Jag är glad att jag har en så hjälpsam syster!



Min andra syster är också världens bästa (men på andra sätt) måste jag tillägga! I söndags klev hon upp supertidigt och tog hand om alla barn (4 st) medan vi andra vuxna fick välbehövlig sovmorgon. Jag behöver verkligen sova nu när det är så mycket varje dag så det var oerhört snällt. Dessutom fixar hon håret så ofta som man vill (nästan) och så har hon ju en hel rad andra fina sidor.

Jag är glad att jag har er, älskade systrar!

1 kommentar: