30 okt. 2010

Lördag hos familjen Berg

Vilken lycka för alla när Micke kom hem från Indien igår. Vi har klarat oss bra men det är ju fantastiskt att vara tillsammans hela familjen. Micke hade köpt med sig lite presenter. Karl fick två Transformersfigurer (bilar som kan förvandlas till robotar), Nora fick en Barbie i indisk festklädsel och jag fick fina märkeskläder.

Idag har jag och Nora varit på teater. Vi såg Nappen pappen som handlade om att det är svårt att sluta med nappen. Nora tyckte att det var roligt och spännande och började gråta när den var slut för hon ville se mer. Karl och Micke gick på bio istället. De såg Dumma mej.

Sedan blev det en tidig kväll för barnen eftersom de var supertrötta, särskilt Nora som dessutom var rätt så grinig. Det är inte lätt att sluta sova på dagen. Hon orkar inte riktigt en hel dag samtidigt som hon inte kan somna mitt på dagen (hemma, på dagis sover hon en timme ungefär). Nu får vi se hur morgondagen blir med klockomställning och allt. Det är väl natt när de vaknar :-).

Nu ska jag jobba vidare med skolarbete eftersom på måndag är det dags för en vecka i Umeå. Just nu opponerar jag på en gruppkamrats rapport. Det blir spännande att se vad man själv får för kommentarer. Jag hoppas inte att hela rapporten behöver göras om! :-)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar