5 juni 2012

Blommor

På baksidan har vi nu planterat lite blommor för att få lite mer sommarkänsla.
Det är även blommor på framsidan men de glömde jag fota så de får komma i ett annat inlägg.
Jag hade ju lyckan att få presentkort på Trädgården i Ursviken när jag fyllde år och passade på att utnyttja det till lite sommarblommor.
 På altanens sida hänger en låda med tusenskönor och lobelia.
Lådan köpte jag på Jula.

Vid trappen upp till altanen står nu en ros. Den är planterad i en gammal kruka från tidigare års planteringar.
På bordet fick det bli en begonia. Det är Noras blomma eftersom hon tvärt skulle ha en egen och hon skulle minsann välja den helt själv också. Men den passar ju fint in med den prickiga kannan och den randiga duken.

Nu önskar vi bara att solen och värmen ska återvända så att vi får uppleva riktig sommar. Igår blåste det så mycket så jag nästan trodde att träden skulle välta. Det i kombination med hällregn och låg temperatur bidrar mer till höstkänsla än sommar. Vi hoppas på lite värme och sol lagom till när vi går på sommarlov om drygt två veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar