17 maj 2012

Träning - det dåliga samvetet

Såg att etiketten Träning endast hade ett inlägg och det kändes ju inte så bra :) I och för sig så är träning faktiskt inte något som är så högprioriterat i detta hem. Eller det är ju något som vi vill göra men dygnets timmar räcker inte till. Ja, jag vet att det är en dålig ursäkt. Allt handlar ju om att prioritera.

Förra våren startade jag i gång med löpträning vilket ledde till att jag sprang ca 3 gånger i veckan under hela sommaren. Jättebra tycker jag och jag hade ambition att fortsätta under hösten och vintern. Tyvärr fick jag väldigt ont i mitt ena knä och var till sjukgymnasten för att kolla upp. Han tyckte jag skulle vila från löpning och därför simmade jag istället. Dock inte tre gånger i veckan men från början i allafall en gång i veckan. Men att arbeta halvtid, plugga (skriva examensarbete) på heltid och få ihop familjelivet inklusive träning blir lätt lite mycket. Därför sköt jag träningen på framtiden. Dumt, jag vet, för träning betalar ju sig på många sätt. Men nu ska man inte gräma sig över dåliga beslut utan gå vidare.

Tanken var att börja träna vid påsk men en envis förkylning har satt stopp. Men nu har jag äntligen kommit igång. Jag har varit ute på en del promenader för att vänja kroppen och sedan har jag småsprungit lite i korta intervaller. Ska ta det lite lugnt för att se hur mitt knä reagerar. Och det bästa av allt är jag fått mig en träningskompis, Malin Eliasson, och tillsammans med även min syster Fannie ska vi springa Tjejmilen. Känns bra att ha ett mål att träna mot så att man inte får för sig att ge upp.

Ja, nu har ju träningsetiketten fått sig ett till inlägg och förhoppningsvis blir det fler. Ska försöka komma ihåg att blogga om även det. Håller tummarna för att det inte regnar imorgon för dagens träningspass blev uppskjutet pga det dåliga vädret. Men imorgon finns inga ursäkter för dåligt väder utan då är det bara att ge sig ut.
Märket Saucony köpte jag på mina löparskor förra sommaren 

1 kommentar: