14 maj 2012

Bingo

Ikväll spelade jag och barnen Bamse-bingo. Mycket spännande!


Karl i frustration över att lillasyster ligger bättre till.
Spänningen är olidlig. Vem får först bingo och får se en Bamse-film som belöning? :)

Min spelplan inför sista omgången - fulla brickan. Kan meddela att jag vann!

Bamse-bingo spelas med hjälp av en dvd. Först spelar man om en rad bingo, sedan två  och avslutningsvis fulla brickan. Efter varje omgång får man se ett kort Bamse-avsnitt. Idag lyckades dessa avsnitt bli lika så vi hoppade över dem. Det är ju spelet som är det roliga!

Karl deppar då han inser att han inte kommer att få bingo i denna omgång heller.

Min vinst lockade fram sonens sämsta sida - dålig förlorare.
Detta var utbrott nummer sex under spelomgången eftersom han inte lyckades få en enda bingorad i rätt tid.
Jag och Nora turades om att vinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar