14 mars 2012

Vecka 10 - SPORTLOV

Tiden går snabbt när man har roligt och sportlovet flög iväg. Jag och barnen var i Vilhelmina och Micke tilbringade några dagar i fjället för att köra skoter. Trots ledighet så har vi haft fullt upp. Jag och min syster Fannie har ju en förmåga att skapa oss jobb.

Så redan på tisdagkväll när vi kom till Vilhelmina började vi planera för att ommöblering av mamma och pappas vardagsrum. Sedan satte vi igång direkt efter frukost på onsdagmorgon. Sedan höll vi på i två dagar med att sortera, rensa, städa och ställa i ordning. Pappa undrade vad som hade hänt när han kom från jobbet på onsdag när vardagsrummet var upp och ner :) Resultatet blev dock mycket bra och jag tror att både mamma och pappa blev nöjda trots att lite arbete återstår.

Svea och Axel kom från Umeå och var med oss några dagar. Ja, även deras pappa Robert också. Hon har ju börjat få lite längre hår så jag prövade att sätta upp det och kolla vad söt hon blev. Dock satt tofsarna inte kvar så länge :)
Vi hade packat med skidorna så på lördagen blev det en tur till elljusspåret. Nora som inte åkt så mycket skidor innan åkte iväg med en väldig fart och jag blev faktiskt imponerad över hennes kunskaper. Idag är det Lilla Vasaloppet på förskolan så det blev ju en bra övning inför det.
Efter turen till Strömsund så blev ju den fina BWM:n väldigt smutsig så pappa fick ta fram slangen och tvätta. En sån fin bil kan ju bara inte vara smutsig :)
Mysungarna efter de varit ute och lekt på gården. Karl och Axel fick en deal om att de fick spela Wii lika länge som de var ute. Så de var ute och kom in och spelade och sedan sprang de ut igen för att tjäna in ny tid.

Nora lånade min telefon för att även hon skulle få spela lite. Så målade hon denna vackra stjärna och så sjöng hon: "Heja, heja, heja, AIK" Undra var hon fått det ifrån? Inte från hemmet iallafall.

Nu är vi tillbaka i Skellefteå igen och vardagen är i full gång. Skönt det med men visst är det härligt att vara ledig också. Särskilt när man har full markservice. Tack mamma och pappa för att vi fick vara hos er och att ni tog hand om oss. Vi älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar