23 nov. 2011

Temperaturstatistik

Här kan man följa temperaturen under de senaste åren. Jag skriver på julgranskartongen vilken temperatur det är när vi sätter upp julgranen och när vi plockar ner den. Det är faktiskt lite intressant att se, trots pensionärsvarningen :)

Förra året var ett kallt år kan man konstatera, särskilt om man jämför med åren innan då temperaturen legat på plus eller strax under noll. Än är inte granen uppsatt så årets temperatur är inte noterad än. Minus 16 grader tror jag inte att det blir, det verkar snarare ligga åt plushållet. Det är då definitivt det snöfattigaste året. Hade varit intressant med den statistiken också, kanske måste införa det från och med i år :)

Den ingående analysen kan bero på att jag för tillfället analyserar på annat håll, nämligen mitt examensarbete. Därav det nästan högtravande språket också. Man blir lätt lite skadad av att sitta i flera timmar och skriva. Nu är det dock snart klart, jag börjar se ljuset i tunneln så här ca 40 sidor och ett stort antal timmar senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar