15 juni 2010

Änglahår och en glad kille


När håret varit flätat blev det så här fint när man släppte ut det.
Världens finaste lilla tjej!


Och här har vi en glad kille som också kan beskrivas som världens finaste kille!

Nora fick förra veckan en segdragen förkylning med hemsk hosta, mycket snor och feber. Denna vecka är hon dock piggare så igår blev det dagis igen. Nu är det inte många dagar kvar på förskolan Polstjärnan. Efter sommaruppehållet blir det ny förskola för barnen. De har fått plats på Sunnanå förskola avd Mumindalen. Den ligger väldigt nära där vi bor så det känns skönt och det blir praktiskt nästa år när Karl börjar på skolan eftersom förskolan och skolan ligger bredvid varandra. Polstjärnan har varit toppen så det känns sorgligt att lämna men det är ohållbart att skjutsa barnen. Även om det nu hade gått eftersom jag fått jobb i Ursviken men jag vill att även Micke ska kunna hämta och lämna barnen på ett smidigt sätt samt att jag kan ta en bättre väg ut till Ursviken så att man slipper köa genom stan på morgonen. Jobbet jag fått är ett klasslärarjobb i år 4-5 på Bruksskolan. Det är verkligen ett mirakel och jag är så tacksam att det löst sig! Och dessutom är det inte bara tillfälligt utan en tillsvidaretjänst.

Idag har jag precis avslutat ett nästan 4-veckorvikariat på Sörböleskolan så nu tänkte jag börja varva ner och njuta av sommar och ledigt. Hoppas bara solen och värmen återvänder!

2 kommentarer:

  1. Så härligt för er o vad fina barnen är!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. STORT STORT grattis till jobbet Emma, det är du verkligen verkligen värd!!! Kram (Hälsa Karl att han GÄRNA får ringa mig igen, han är ju min favorit karl)

    SvaraRadera