8 maj 2010

Mysig lördag

Efter en sen frukost åkte jag iväg på klädbytardag på Travet för att se om jag kunde göra några fynd. Var inte ute efter något speciellt utan strosade runt bland en massa annat folk. För 100 kronor fick jag en klänning till Svea, ett par skridskor, en racerbil och en t-shirt till Karl och en leksakshund (märket Furreal) som kan låta och röra sig till Nora. Allt är ju begagnat men i fint skick. Tittade på lite mer kläder men mycket var fläckigt och nött och då spelar det ju ingen roll hur billigt det än är.

Sedan åkte vi upp till vår gamla lägenhet och hälsade på de som flyttat in. Det är ju våra fd. grannar (huset bredvid, de bytte alltså hus). Vi satt ute och fikade i solen och barnen lekte. Karl hade tagit med sig cykel och kickbike så de roade sig med att cykla runt, runt.

När vi kom hem bestämde vi oss för att cykla in till stan och äta middag. Nora fick för första gången åka bak på min cykel och hon tyckte det var jättekul. Karl cyklade själv hela vägen och det gick superbra. Micke först, Karl efter och jag och Nora sist. Efter middagen ville Karl cykla en annan väg hem så vi cyklade bort till Lejonströmsbron. Det blev en bra bit längre men det gick jättebra. Superhärligt väder också. Så nu har vi cyklat broarna runt hela familjen. Känns super att bo så här nära stan och ändå kunna njuta av naturen.

Nu är barnen lagda och vi fortsätter att fixa här hemma. Igår fick vi TV-bänken som vi beställt från Haléns så Micke monterade ihop den medan jag var på tjejkväll. Nu ska TV:n upp på väggen, vitrinskåpet ställas iordning och gardiner hängas upp och så börjar vardagsrummet att bli klart. Härligt, härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar