14 dec. 2009

Två sjuklingar

I lördags vaknade Nora med feber och den höll i sig på söndagen också. Idag har hon varit feberfri men igår uppmärksammade vi att hon var ovanligt röd kring munnen. Hon brukar vara rätt röd och har lätt för att få utslag, särskilt när det är lite kallare ute men det här såg verkligen inte normalt ut. Ringde BVC idag och vi fick komma dit. Hon har troligtvis höstblåsor. Ett förkylningsvirus som ger blåsor ofta i munnen, på händer och fötterna. Nora har mest kring munnen men även någon enstaka i munnen och på händerna. Får se om det blir fler. Detta gör att hon har lite ont när hon äter och därför blir hon hemma tills aptiten ökar. Aj, sa Nora när hon såg den här bilden på sig själv.



Karl har under dagen fått feber. Tempade mitt på dagen och då hade han 37,6. Ingen feber och särskilt inte med tanke på att han hade hållt igång med kompisen Emil. Sedan kommer han till mig och säger att han inte mår riktigt bra och jag tempar igen, 38,3. Definitivt feber och man såg på ögonen att han inte var pigg. Nu innan han la sig så tempade jag igen och då hade han 39,7. Då blev det Alvedon och nu sover han. Hoppas att febern sjunker under natten och han är lite piggare imorgon.

På onsdag är det julfest på dagis. Får se om de är pigga men mest troligt inte. Tänkte kolla om vi kan komma förbi en stund ändå beroende på hur de mår. Nora är ju pigg och smittar inte utan det är bara aptiten det är fel på. Karl var ju rätt hängig nu men innan onsdag kl 14 så kan ju mycket hända :-).

Nu ska jag joina den soffsovande maken och titta lite på TV.

1 kommentar: