3 dec. 2009

Inlägg från Indien

Planet lyfte måndagen den 30 november kl 07.00 från Skellefteå. Mellanlande gjorde vi i Stockholm samt i Istanbul. Resan gick bra och vi (Fredrik Pantze) och jag höll oss sysselsatta.

Det första jag såg av Indien blev Mumbai (eller Bombay) när vi landade tidigt indisk tid på tidsagen den 1 December. Kontrast, kontrast, kontrast. Vilket land... Nu är det torsdag och jag har nu spenderat 2 dagar i landet. Otroligt svårt att sätta ord på, måste upplevas antar jag. Säkert är i alla fall att det är väldigt annorlunda mot livet där hemma. Blir ett minne för livet, det är jag helt säker på.

Igår var vi ute med kollegor och var på en restaurang/upplevelse park utanför stan. Åt även för dessa indier ovanlig indisk mat, samt red kamel och åkte vagn efter tjur :).



Ikväll har jag och Fredrik varit ute med Ameya som är en tidigare indisk kollega. Vi gjorde stan samt åkte och käkade kanongod trerätters middag!

Imorgon väntar en resa till Deli. Flyget går på morgonen. Vi kommer att göra stan, samt bila till Agra för sevärdheter och senare på kvällen utelivet i indien... spännande minst sagt! :P

Arbetet går bra. De första dagarna har varit "busy" med semenarier/sessioner som Fredrik och jag hållit i... och började förbereda något sent :). Men vi har fått bra feedback och det är kul att vara på andra sidan "luren" och uppleva kulturen samt sådant som tidskillnaden.

Fick prata och se Emma och barnen igen ikväll (dag för de). Min syster Mia kom också just förbi, vilket var kul. Hon skulle vara barnvakt. Sa godnatt till de. Nu är kl. 24 här så nu är det dags att sova.

/Micke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar