8 dec. 2009

Hemma hos familjen Berg



Dagarna rullar på och det går faktiskt riktigt bra att vara själv med barnen. Men vi längtar efter Micke, alla tre. Känns skönt att det inte är allt för många dagar kvar innan han kommer hem.

Barnen är ju på dagis på dagarna medan jag gör praktik på Björk-/Brukskolan. Kul för oss alla. Jag trivs jättebra och hoppas verkligen på att få ett jobb men det får vi se i framtiden.

I helgen införskaffade vi en till pulka och två stjärtlappar men det var ju onödigt. Snön som kom förra veckan och som lyste upp tillvaron sjunger på sista versen. Skulle dra barnen på pulkorna till dagis i morse men jag fick slita vill jag lova. Och hem var det än värre. Tur att vi hade vagnen till den ene. Nora fick åka i pulkan och jag gick halvt i diket och drog henne samtidigt som jag styrde vagnen med Karl i på gångvägen. Skönt att ha nära sådana här gånger.

Bilden är från i helgen. Jag städade på balkongen och Karl hittade den uppblåsbara hajen från i somras och ville så gärna testa den så vi blåste upp den och de fick leka. Även en luftmadrass och en simringsanka blev uppblåsta så nu är vardagsrummet fullt med sommarleksaker :-). Blir nog till att plocka ihop innan blingovisningen på torsdag.

Dags att avsluta dagen. Ska bara grädda en plåt med kakor som jag förberedde tidigare under kvällen plus fixa lite annat smått och gott.

Ha det bra!

Kram
/Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar